domingo, 11 de marzo de 2018

Marató de Barcelona 2018


Per fi ha arribat el dia D, diumenge 11/3/18, la Marató de Barcelona que enguany celebra la 40ª edició. Enrere queden 14 setmanes de sacrificis i mes de 700 Qm d'entrenaments, ara em toca enfrontar-me al gran repte atlètic dels 42,195 Qm, la meva segona marató.
L'emoció i els nervis no m'han deixat dormir gaire i m'he despertat a les sis. Esmorzar clàssic, sense invents, suc de taronja, torrades amb melmelada i cafè amb llet. He anat caminant amb la Luz Marina fins la Plaça Espanya per fer a les 7:45 la trobada i foto amb corredors.cat.
Gran participació amb 17000 inscrits i mes de 13500 arribats. Temperatura 13ºC amb núvols i lleuger vent. Al migdia s'arribarà als 16ºC.

Corredors.cat

Recorregut clàssic de les darreres edicions. Video aquí

Desprès de deixar la roba ens hem incorporat al calaix gris corresponent a - 4 h just davant del antic restaurant La Pèrgola. La sortida ha estat per onades i nosaltres hem sortit a la cinquena uns 13’ després de la primera. Espectacular posada en escena a la Av Mª Cristina al so de Barcelona de Freddie Mercury i Montserrat Caballé i pluja de confeti. Pell de gallina !.
Surto amb l'objectiu d'acabar-la de la millor forma possible amb l'idea de intentar millorar la meva marca del 2014 si tot va com he previst.
Els primers 30 Qm els faré a ritme de 5'55''- 6'00''/Qm per intentar apretar després a la part final.
La Isabel i el David em seguiran a diferents punts del recorregut on ja hem quedat.


Sortim a les 8:43 junts l'Hector, la Luz Marina, Pablo Pluvinet i JoandeGracia.  Estabilitzem el ritme al carrer de Sants i l'avinguda Madrid. Passem el Qm 5 a la Travessera de Les Corts en 30'07''. En aquest punt ja ens hem separat i només queda l'Hector amb mí. Ja se sap a la marató cadascú ha d'anar al seu ritme. Pugem cap a la Diagonal pel costat del Camp del Barça on hi ha la pujada mes forta de tota la cursa. Just al arribar a la Diagonal, avanço a la Luz Marina que havia marxat uns metres cap endavant. Tot i la lleugera baixada l'Hector no em segueix i marxo sol. Tros de descans amb la baixada pel carrer Urgell. Agafem a continuació el carrer Paris i Berlín on hi ha el Qm 10. Temps 59'23'' ritme perfecte de 5'56''/Qm després de fer la per mes dura.  Tot seguit baixada per Numància i c/Tarragona on m'ha vingut a veure el meu amic Josep Mª.

Qm 11,5 c/ Tarragona

Al Qm 12,5 saludo per primer cop a la Isabel i el David que m'animen. Hi ha un munt de gent animant. Continuo a bon ritme. Avanço al grup de Egoismo Positivo on hi va una bona colla. Saludo al meu company Txabi que va amb ells. Prenc el primer gel al Qm 12. La pujada pel Passeig de Gràcia es fa més dura del que esperava, malgrat això passo el Qm 15 al c/ Rosselló en 1h28'28''(tal i com tenia previst). Vaig bevent aigua continuament per evitar les rampes. Girem cap a Sardenya davant de la Sagrada Família i tot seguit cap a la Meridiana pel c/ València. La Meridiana es força llarga i fem el gir gairebé en U a Fabra i Puig. Tot i que vaig sol, vaig molt bé i els Qm's cauen ràpid. Passo el Qm20 en 1h57'35''i la Mitja Marató en 2h04'01''(ritme 5'53''/Qm). Em trobo força bé amb l'ajuda de la lleugera baixada en direcció mar. A l'alçada de Navas, saludo per segon cop a l'Isabel i al David. En arribar al c/València de nou girem cap a Bac de Roda per agafar la Gran Via. Hi ha bandes de percussió animant a molts llocs i molts espectadors. Em van fent fotos molts dels companys de corredors.cat que avui no corren. Al Qm 24 en prenc el segon gel. Atrapo a la meva amiga Carme Sorando que va fent malgrat el seu refredat. Passo el Qm 25 a la Rambla Prim en 2h26'21'' a ritme de 5'51''/Qm. Gir cap a la Diagonal en lleugera pujada fins Plaça de les Glories. Hi ha tanta gent animant que quasi no deixen pas als corredors.

Qm 28 Diagonal

Passo el Qm 30 en 2h55'05'', ja vaig clarament per sota el temps de ritme 5'55''/Qm. He avançat al meu amic Gabriel Miquel amb problemes als peus. Al Fòrum fem el gir cap el Pg. Taulat per enfilar el front litoral. Al Qm 32 saludó al Cándido que ha anat animar. Fa molt de vent en aquest punt on hi ha el teòric mur, però avui a mí no m'afecta.

Av Litoral Qm 33,5

A la Av. Litoral saludo a la meva amiga Laura, en Pinelli i altres companys correcats que han anat a animar i fer fotos. Segueixo corrent a molt bon ritme i avançant corredors. Passo el Qm 35 a Marina en 3h24'04'' a ritme de 5'50''/Qm. Prenc el tercer gel passat l'avituallament. Fem el gir cap a Pujades i després amunt cap pel Pg. Lluis Companys cap l'Arc del Triomf. Animació en augment. A la Ronda de Sant Pere saludo en Josep i la Nuria de Adidas Runners que ens van animant.  Qm 37 Plaça Urquinaona i avituallament de corredors.cat, ànims tope la marató es a la butxaca. Tinc tants coneguts que no se a qui saludar. 

Qm 38 Plaça Urquinaona

Gir a la Plaça de Catalunya i nou gir per Fontanella per baixar per la Via Laietana. Al Qm 37,5 de nou l'Isabel i en David. Baixo força ràpid via Laietana i passo al meu company TeteXavi.
Gir cap Pg. de Colom i enfilo el Paral·lel Qm 40 3h53'19''. Ho tinc clar, acabo la marató amb marca personal. Pujo força bé el Paral·lel, al Qm 41,5 en David (Blogmaldito) fent fotos, un clàssic.

Qm 41,5 Paral·lel

Per fi Torres Venecianes de la Plaça Espanya Qm 42. Entrada a la Av Maria Cristina i meta al fons. Just en aquest moment, el vent tomba un dels arc inflables de l'arribada i talla tota la Avinguda, per sort l'organització corrent el recull com pot i jo l'esquivo per la dreta. Puc esprintar i tot sense problemes. 


Temps final 4h06'17'' lloc 7582 a ritme de 5'51''/Qm.


Arribada

Em sento pletòric, tots els esforços d'aquests mesos han estat recompensats amb una MMP que havia somiat 8'33'' millor que a la marató del 2014 i amb 63 anys !!!.

Rècord i medalla

Diploma

He fet la segona mitja 1'45'' mes ràpid que la primera (2h04'01'' / 2h02'16'').

La segona marató al sac !


La meva amiga Luz Marina a acabat la seva tercera marató en un temps de 4h40'42''. Bravo campeona !

Amb el resultat d'avui pujo provisionalment al segon lloc de la meva categoria M60 a Lliga Championchip i tercer a la Lliga Correcat !.


No hay comentarios: