lunes, 21 de octubre de 2013

Caminada Internacional de Barcelona

Com cada any aquest cap de setmana he fet dues proves de la Caminada Internacional de Barcelona (CIB) 2013. Aprofitant l'entrenament que porto del Camí de Sant Jaume em vaig decidir per fer 20 Qm el dissabte i 30 Qm el diumenge.

Equipació perla CIB
  • Dissabte 19/10/13
Prova CIB molt urbana amb una distància de 20 Qm's i dues pujades destacables, la primera al Castell de Montjuïc (Qm 5) i la segona al Parc Güell (Qm 16,5).

Dia bo amb uns quants núvols i bona temperatura. Sortida i arribada al Poliesportiu de l'Espanya Industrial al costat de casa.
Començo aviat a les 7:05 encara fosc amb en Jordi Cervelló i en Jordi Albert. Anem en primer lloc cap a Pl. Espanya, Palau Nacional,Av. de l'Estadi i Jardí Botànic. En arribar al Mirador de l'Alcalde els deixo marxar perque van massa ràpid per a mi. Continuo sol cap el Camí de Mar, Castell de Montjuïc,Mirador Olímpic 58'05''(Qm, 5,2) per baixar a continuació cap els jardins dels Drets Humans on hi ha el Control de Pas i Avituallament (CPA) 1h25'(Qm 8). Ens donen una barreta energètica i fruits secs.A partir d'aquí, lleugera pujada per la Ciutat de la Justícia Rambla Badal i Plaça Mª Cristina 2h05 (Qm 11,9) on es separen els itineraris de 20 i 30 Qm. Continuo cap amunt fins el Turó del Putxet on hi ha el segon CPA 2h47' (Qm 15) on es sorprenen de hagi arribar tan aviat. Ens donen una magdalena amb una barreta de xocolata. Torno a tenir molèsties a la cama esquerra per la tendinitis que arrossego , sobre tot a les baixades. Baixada cap a la Av, república Argentina per pujar immediatament fort cap el Parc Güell i baixar de nou cap a Plaça Lesseps , Pl. Francesc Macià i Poliesportiu Municipal L'Espanya Industrial.

Temps final 3h58' (temps net 3h50').

No m'ha agradat tant recorregut urbà, demà serà mes dur però mes interessant.

La primera al sac !
  • Diumenge 20/10/13
Torna el gran repte que ja vaig fer al 2011 però en aquella ocasió corrent. Em llevo a les 6:00 per esmorzar i preparar l'equipament. A les 7:15 em trobo amb el meu amic Hector i agafem el bus al Poliesportiu de la Espanya Industrial que ens porta fins el Papiol. La prova d'avui es un recorregut en gran part per Collserola amb final urbà i una distància de 30 Qm.

ITINERARI

Poliesportiu Municipal L'Espanya Industrial (tram neutralitzat amb autocar), El Papiol, les Escletxes, coll d'en Faura, collet de Batllivell, Colònia Montserrat, Vallpineda (CPA), can Busquets, turó de Castellví, coll de Can Mallol, Santa Creu d'Olorda (CPA), torre del Bisbe, can Vilà, plaça Mireia (CPA) , Hospital Sant Joan de Déu, parc de Cervantes, Diagonal, av. Gregorio Marañón, Palau Blaugrana, c. Arístides Maillol, riera Blanca, c. de Sants, c. de l'Espanya Industrial, c. Muntades i Poliesportiu Municipal L'Espanya Industrial.

Sortim a les 7:41 de El Papiol on encara es fosc. Aprofito per estrenar el frontal que em van regalar. Els primers Qm's son de pujada continua però per pista sense dificultat Passem el primer CPA a Vallpineda en 1 h clavada. Agafem una magdalena, barreta de xocolata , galetes i continuem la marxa. Dia nuvolat però bona temperatura.
A Can Busquets comença la pujada mes forta fins el Turó de Castellví que passem 2h09'(Qm 11,3). El segon CPA a Santa Creu d'Olorda el passem en 2h38' (Qm 13,7). Encara no portem la meitat del recorregut i tinc forts dolors a la cama esquerra sobre tot a les baixades. Ens donen un entrepà de formatge, fruits secs i fem la foto de record.

Amb Hector a Sta. Creu d'Olorda

Amb la pausa d'uns 8 minuts  agafem la direcció equivocada en direcció Molins de Rei !. Per sort, aviat en adonem i corregim la ruta.
Forta baixada per escales cap a la Torre del Bisbe amb la cama molt dolorida.
El tram fins el tercer CPA situat la Plaça Mireia (Qm 23) es per a mí un autèntic trencacames amb la baixada  cap a Can Vilà i la forta pujada final ens porta fins la Plaça Mireia. Portem 4h43' i hem trigat mes de dues hores en arribar des de Santa Creu. Ens queden uns 6 Qm's.
Agafem una barreta energètica i uns fruits secs i cap avall. A la forta baixada sortint de la Plaça Mireia les cames fan figa , aguanto com puc fins que es suavitza a Sant Joan de Deu . Continuem cap el Parc Cervantes , Camp Nou, Carrer de Sants i ja hi som. Avituallament a l'arribada begudes i amanida.

Poliesportiu Espanya Industrial

Això està fet. Temps 6h03'(temps net 5h53'). La distància real ha estat mes curta que la oficial 29,1 Qm.

Dades del Garmin d'en Hector

Diplomes , medalla i full de ruta

Ha estat dur però molt content d'haver pogut completar en dos dies 50 Qm. L'any que ve més.