domingo, 14 de abril de 2013

Caminada Besòs - Llobregat

Avui he fet corrent per tercera vegada la Caminada Besòs - Llobregat amb un recorregut d'uns 29,5 Qm per la muntanya de Collserola entre Montcada i Reixac i Molins de Rei seguint el GR 92.
El dia solejat amb una temperatura al començar d'uns 15ºC però que ha anat pujant força a mida que ha sortit el sol. La meva amiga Carme amb qui havia fet les dues anteriors no ha participat enguany ja que ha anat a la caminada de Ripollet a Montserrat.

ITINERARI GENERAL :

Lloc de sortida: Montcada i Reixac (Pl. Lluís Companys)
Hora de sortida: 08:00 h en punt
Lloc d'arribada: Molins de Rei (Pl. de la Creu)
Hora d'arribada: de les 11:00 a les 16:00 hores
Distància: 29,5 Qm aprox.
Durada aproximada: 8 h
Controls i avituallament: Portell de Valldaura (8:30-11:00 h), Baixador de Vallvidrera (9:30-13:30 h  i Santa Creu d'Olorda (10:00-15:00 h).

Recorregut previst:

Montcada i Reixac (Pl. Lluís Companys), Cementiri de Montcada, Coll de Montcada, Pont Autopista A-18, Can Catà, Portell de Valldaura (control), Turó de Valldaura, Pas del Rei, Turó del Maltall, Vista Rica, Coll de l'Erola, Coll de la Vinyassa, Font d’en Canet, Escola Xiprer, Centre d'Informació del Parc de Collserola, Vila Joana, Baixador de Vallvidrera (control), Collet de Can Sauró, Turons de Can Pasqual, Turó de Can Serra, Santa Creu d'Olorda (control), Can Ribes, Castellciuró i Molins de Rei (pl. de la Creu).

Tram 1 17,5 Qm aprox

Hem sortit caminant amb el meu company Xavier amb qui he fet les primeres rampes del cementiri, després l'he deixat quan he començat a córrer i avançar forces caminants que havien començat abans. He passat Can Catà (Qm 5,4) en 45'16''. Una mica mes endavant trobada inesperada , en Tomás i el seu fill que estava entrenant amb bici.

Amb Tomás

Continu pujant fort fins el Portell de Valldaura (Qm 10,1) on hi havia el primer avituallament. Temps de pas 1h23'13''.

Portell de Valldaura

En aquest punt m'he perdut una mica ja que m'he passat el corriol de pujada cap el Turó de Valldaura però ho he corregit sense problemes.Vistes magnífiques de la ciutat (Qm 11,5).

Amb pujades i baixades continues hem agafat finalment la baixada fins el Baixador de Vallvidrera (Qm 17,5) on ha acabat el primer tram. Temps 2h26'00'.
Parem 16' per fer un entrepà i descansar una mica.

Tram 2 12 Qm aprox

Reprenc la marxa en dura pujada fins els Turons de Can Pasqual. Tinc molts problemes en avançar els nombrosos caminants que han començat el tram 2 al Baixador. Continuu com puc fins a Santa Creu d'Olorda (Qm 23,2) on hi ha l'avituallament. Temps 3h27'46''. En aquest punt hi ha una gentada impressionant coincidint amb els que van a fer calçotades.

Santa Creu d'Olorda

Només queden uns quatre Qm i son de baixada. El pas per les runes de Castellciuró 3h46'18'' ens indica que l'arribada es aprop. Finalment Plaça de la Creu (Molins de Rei) Qm 29,5 Temps 3h53'33''.

Plaça de la Creu. Molins de Rei

Un cop mes ho he aconseguit !. Un bon entrenament.