viernes, 19 de agosto de 2011

Pujada al Quermany

Entrenament de muntanya ahir amb els meus amics Joaquim, Tomás i Prudenci. Dia mig tapat i temperatura aceptable per córrer.
El recorregut es Càmping Inter Pals - Cim del Quermany (224 m s.n.m) i tornar , 13,1 Qm en total.

El Quermany i Pals en primer terme

Sortim a les 7:30 i gran part del primer Qm es per la carretera direcció Pals entrant per una forta rampa a la pista forestal darrera del Super EuroSpar i l´Aparthotel Golf Beach. Per sort es molt curta pero serveix d'aperitiu del que ens espera. Continuem direcció al Quermany per pista de sorra i pedres amb lleugera pujada. Passada la masia de Can Pou de ses Garites Qm 3,250 agafem un corriol / drecera a la dreta que ens porta al camí principal. Aquí comença la verdadera de pujada. En aquest tram el terra es dur amb molta pedra. Passem les mines d'en Bofill en 31:40 (4,8 Qm). Hi ha un parell de trossos trenca-cames amb fort desnivell. Arribant al Qm 5,8 la pujada es suavitza hi la vista del Baix Empordà es magnífica. Tram final de mes pedres , gir a l'esquerra i ja veiem la torre de guaita del forestals al cim del Quermany Temps 45:04 (Qm 6,5).

Bona vista de la Mediterrania amb les Illes Medes al fons.

En 6 minutets ens hidratem, fem fotos i cap avall !!.

Cim Quermany Gros 224 m

Si la pujada ha estat dura, la baixada per a mi es mes perillosa. De seguida em quedo enrere dels meus companys que em van esperant. Passo les mines d'en Bofill en 54:56 (he trigat 3'30'' menys que pujant) continua la forta pendent fins el corriol.

Masia Can Pou de ses Garites

Arribant de nou a Can Pou de ses Garites Qm 9,750 la baixada ja es mes suportable. Estic però a punt de caure dues vegades a pista de sorra i pedres. Qm 12,3 fi de la pista forestal , tram d'asfalt fins el Càmping , això es gloria. Temps final 1:24:06 Millor marca personal en aquest recorregut i 6' menys que la anada.
Un bon entrenament amb molt bona companya !.