lunes, 26 de abril de 2010

X Caminada Besòs - Llobregat

Aquest diumenge he fet corrent com entrenament la Caminada Besòs - Llobregat amb un recorregut d'uns 26 Qm per la muntanya de Collserola entre Montcada i Reixac i Molins de Rei. Com l'any passat m'ha acompanyat en tot el recorregut la meva amiga Carme i durant la caminada ens hem anat reagrupant amb en Jordi i en Xavier que anaven al seu ritme. A Sants hem perdut el tren de les 7:30 per una distracció i això ens ha representat començar a les 8:27 de Montcada. El dia solejat "caloreta" 18ºC i un recorregut trencacames.

ITINERARI GENERAL :

Montcada i Reixac (pl. Lluís Companys), Cementiri de Montcada, Coll de Montcada, Pont Autopista A-18, Can Catà, Portell de Valldaura (control), Turó de Valldaura, Collet del GR 6, Turó de la Magarola, Pas del Rei, Vista Rica, Coll de l'Erola, Coll de la Vinyassa, Font d’en Canet, Escola Xiprer, Centre d'Informació del Parc de Collserola, Vila Joana, Baixador de Vallvidrera, Collet de Can Sauró, Turons de Can Pasqual, Turó de Can Serra, Santa Creu d'Olorda, Can Ribes, Castellciuró i Molins de Rei (pl. de la Creu).

FITXA TÈCNICA

Lloc de sortida: Montcada i Reixac (pl. Lluís Companys)
Lloc d'arribada: Molins de Rei (pl. de la Creu) Distància: 26 Qm aprox. Desnivells acumulats : Pujada 630 m / Baixada 625 m Controls i avituallament: Portell de Valldaura , Baixador de Vallvidrera, Santa Creu d'Olorda i Molins de Rei.

Tram 1 - 16 Qm

Les primeres rampes del cementiri han estat durísimes. De seguida hem començat a avançar
gent i la cosa
s'ha complicat als corriols. Hem passat Can Catà (Qm 5,6) en 41'24''per continuar pujant fort fins el Portell de Valldaura (Qm 10,1) on hi havia el primer habituallament. Temps de pas 1h20'32''.
La calor es fa notar i cal beure força aigua.
En aquest punt ja
hem passat a la majoria dels caminants que han sortit a les 8h de Montcada.
Continuem pujan
t fins el Turó de la Magarola a 431 m sobre el nivell del mar des d'on hiha una vista magnífica de la ciutat (Qm 11).
Turó de la Magarola

Les pujades i baixades son continues; coronem el punt mes alt de la caminada , el Coll de la Vinyassa (480m) i a partir d'aquí baixada fins el Baixador de Vallvidrera (Qm 16,9) on acaba el primer tram. Temps 2h17'58'.
Parem 15' per fer un entrepà i ens reagrupem amb en Xavier i en Jordi.

Tram 2 - 10 Qm

Reprenem la marxa en dura pujada fins els Turons de Can Pasqual (470m) per baixar desprès fins a Santa Creu d'Olorda (Qm 23,2) on hi ha l'avituallament. Temps 3h16'08''. Sorprenentment no tenen res de beguda i ens hem de conformar en menjar una poma. Això es imperdonable, per sort "només" queden uns quatre Qm i son de baixada.
El pas per les runes
de Castellciuró ens indica que l'arribada es aprop. Finalment Plaça de la Creu (Molins de Rei) Qm 26 Temps 3h46'10'' .

Plaça de la Creu amb Xavier, Carme, Jordi i Jose

Un cop mes ho hem aconseguit. Millor temps que l'any passat encara que hi ha hagut variacions en el recorregut per la caiguda d'arbres per les nevades.
La Carme tota una "crack" (ahir va fer una caminada de 25 Qm)