lunes, 26 de octubre de 2009

Camino de Santiago - Donejakue Bidea

Del 19 al 23 he fet amb el meu amic Miquel un tros del Camino de Santiago per Euskadi. La denominació oficial es Camino vasco del interior. Han estat 4 etapes en las que hem pogut experimentar de tot , des del fred intens del primer dia , sol de les etapes intermitges i pluja intensa amb vent a l'etapa final. El paisatge per Euskadi magnific en gran part del recorregut

• Etapa 1 Irún - Hernani
Només sortir d'Irún veiem la gebra dels camps i endevinem un autèntic trenca cames amb pujades i baixades per les valls. Passem Oiartzun i una mica abans del caserío Añarre Zarra ens perdem lleugerament. La senyalització es bona però en algun lloc es perd. Passada l'àrea de Listorreta i ha un corriol força relliscós on en Miquel es cau , per sort sense mes problemes posteriors. Pugem fort fins la ermita de Santiagomendi , cim de l'etapa a 296 m d'alçada. Vista espectacular de Donosti. La baixada en picat en per un corriol que ni es veu per la gran quantitat d'herbes i verdices. Continuem ja pel pla fins Astigarraga i Hernani. 26 Qm's / 5h10'
  • Etapa 2 Hernani - Tolosa
Etapa força plana al llarg del riu Oria que fem en gran part pel "bidegorri" (carril bici). Passem els pobles de Urnieta i Andoain. 18,7 Qm's / 3h32'
  • Etapa 3 Tolosa - Zerain
Les previsions eren de pluja però el dia es clar. Fem una bona part de la ruta pel "bidegorri". Passem Alegia , Ikaztegieta i Legorreta. Entrem en la zona mes industrial als voltants de Itsasondo , Ordizia i Beasain. Tot i això des de Beasain podem veure l'impressionant perfil del Txindoki de 1340 m que em recorda un Cervino petit. Per la tarda visitem Idiazabal on ens inviten a formatge i "zurito" (canya de cervesa). Continuem fins a Segura (vila murallada) per fer la pujada final a Zerain. Arribem a les 18:45 , quasi 10 h després de sortir de Tolosa. Estem fets pols ja que ha estat una etapa molt llarga . Hem fet 35,4 Qm's / 6h44'
  • Etapa 4 Zerain - Zalduondo
Ahir vam estar aturats per la pluja. També ens va servir per recuperar forces a Zerain , un poblet de 250 habitants a la comarca del Goierri en plena natura. Sortim cap a Zegama amb el cel força tapat. Cap a les 10:10 comencem la pujada cap a el Túnel de San Adrian a la Serra de Aizkorri. Son 8,5 Qm de pujada forta amb un desnivell de 835 m. Enganxem de tot, vent , pluja i fang. El recorregut però val la pena. La Ermita de Sancti Spiritus ens permet refugiar-nos i agafar forces per la pujada final fins la cova túnel de San Adrian on hi ha un altre ermita dintre. Continuem per la calçada romana fins coronar a les 14:00 el cim a Portugaina a 1195 m d'alçada límit de província amb Álava. El recorregut rellisca molt per la pluja i el fang tot i això arribem a Zalduondo sense mes problemes 20,3 Qm's / 4h14'

Això s'acabat. Una bona experiència. Hem creuat Guipuscoà de cap a cap.
Les fotos aqui i la crònica completa a cròniques.